Masaż leczniczy stosowany jest od starożytności, kiedy to odkryto jego zbawienny wpływ na ciało człowieka i jego psychikę. Pełni on pomocnicza rolę między innymi w łagodzeniu stresu, skurczów mięśni, czy bólu różnego pochodzenia i wielu partii ciała. Masaż klasyczny przygotowuje również organizm na wysiłek, który może go czekać w przyszłości. Zalecany i wykonywany jest dlatego sportowcom i ludziom prowadzącym aktywny tryb życia. Co więcej pomaga on w rozprowadzeniu substancji po ciele, dlatego leczy też cellulit czy usuwa z organizmu toksyny.

Masaż klasyczny Rzeszów

Masaż kręgosłupa zalecany jest w przypadku bólów pleców, karku, okolicznych mięśni, głowy, w przypadku niewydolności krążenia, powstania obrzęków, przykurczy czy chorób reumatycznych. Wykonuje się go ręcznie lub przy pomocy specjalnych przedmiotów np.: gorących kamieni. Masaż na bolący kręgosłup przynosi ulgę po kilku zabiegach. Nieraz najpierw odczuwany jest silniejszy ból, a dopiero potem poprawa. Jego złagodzenie i wyleczenie dolegliwości wymaga nawet do 10 sesji. Nie należy się jednak zniechęcać. Rezultaty są tego warte.

Oprócz leczenia dolegliwości fizycznych masaż leczniczy to metoda wykorzystywana do kojenia nerwów, leczenia i przeciwdziałania stresowi oraz uspokajaniu pacjenta. Dobrze przeprowadzony wpływa zbawiennie na psychikę. Stosowany w parze z aromaterapią jest skuteczną metodą walki z napięciem nerwowych czy psychicznym wycieńczeniem.

Jak każdy wykonywany na organizmie zabieg masaż klasyczny ma także przeciwwskazania, które należy omówić z lekarzem specjalistą przed z niego skorzystaniem. Do chorób uniemożliwiających przeprowadzenie masażu są: nowotwór, osteoporoza, miażdżyca, zapalenie nerwów obwodowych, zaburzenia krzepliwości krwi, nerczyca, naczyniaki, gruźlica kości, naczyniaki, tętniaki i krwiaki. Dodatkowo nie można wykonywać masażu w osobom w ciąży, podczas menstruacji, w gorączce, przy ropnych zmianach skórnych, nadciśnieniu, stanach zapalnych oraz niedawno przebytym zawale.