Masaż leczniczy to jeden z najczęściej wykonywanych masaży. Jest to zabieg, który pozwala pozbyć się wielu dolegliwości bólowych, wspaniale relaksuje i łagodzi stres. Masaż leczniczy stosowany jest niemalże od starożytności. Wpływa on korzystnie na cały organizm – likwiduje bóle różnego pochodzenia, pozwala pozbyć się skurczów mięśni, niweluje stres i odpręża. Po zabiegu pacjent czuje się wypoczęty i zrelaksowany.

Leczenie bólu masażem

Masaż leczniczy Rzeszów

Jednym z bardzo popularnych masaży leczniczych jest masaż kręgosłupa. Zabieg ten zalecany jest przede wszystkim w przypadku bólu pleców, okolicznych mięśni, problemów z krążeniem, bólu karku lub chorób reumatycznych. Masaż kręgosłupa można wykonywać ręcznie albo na przykład z wykorzystaniem gorących kamieni. Masaż, który stosowany jest w celu pozbycia się bólu kręgosłupa musi być wykonywany w kilku sesjach. Niejednokrotnie bowiem wyleczenie dolegliwości bólowych w obrębie kręgosłupa jest trudne i wymaga czasu. Ilość sesji, którym poddać musi się pacjent, zależna jest od nasilenia bólu. Niekiedy potrzebne jest nawet do dziesięciu zabiegów. Warto jednak przejść wszystkie te etapy, ponieważ efekty masażu leczniczego kręgosłupa są zdumiewające. Pacjent może znów cieszyć się życiem bez uciążliwych problemów zdrowotnych.

Każdy masaż leczniczy to jednak nie tylko likwidacja dolegliwości bólowych. To także sposób na doskonały relaks i pozbycie się stresu. Masaż ten polecany jest osobom, które zmagają się z nerwicami i permanentnym stresem. Odpowiednio przeprowadzony masaż wpływa korzystnie na psychikę i wspaniale odpręża. Pacjent po zabiegu czuje się doskonale wypoczęty, co ma niewątpliwie duży wpływ na funkcjonowanie całego organizmu – nie tylko pod kątem psychicznym, ale też fizycznym. Masaż leczniczy może być z powodzeniem wykonywany w połączeniu z aromaterapią. Takie połączenie pozwala skutecznie pozbyć się napięcia nerwowego oraz wspomaga walkę z wycieńczeniem psychicznym.

Przeciwwskazania do wykonywania masażu leczniczego

Masaż leczniczy polecany jest osobom w różnym wieku. Jest to bowiem bardzo bezpieczny zabieg. Pamiętać jednak trzeba, że jak w przypadku każdego masażu, tak i tutaj istnieją pewne przeciwwskazanie do jego przeprowadzenia. Zasadnicze przeciwwskazania to osteoporoza, choroby nowotworowe, zaburzenia krzepliwości krwi, naczyniaki, miażdżyca, gruźlica, zapalenie nerwów obwodowych, krwiaki i tętniaki. Masaż nie jest też wskazany w przypadku nadciśnienia, stanów zapalnych, pojawienia się gorączki, czy przy widocznych ropnych zmianach skórnych. Nie powinno się go wykonywać kobietom w ciąży oraz w trakcie menstruacji. Każdy przypadek najlepiej skonsultować ze specjalistą, który dopasuje masaż do indywidualnych potrzeb.

Masaż leczniczy Rzeszów

Jako fizjoterapeuta wykonuję profesjonalny masaż leczniczy w Rzeszowie. Działam w oparciu o najskuteczniejsze techniki i metody. Fizjo Effect to gwarancja masażu, który ma zbawienny wpływ na cały organizm pacjenta. Jeżeli potrzebujesz pomocy fizjoterapeuty zapraszam do KONTAKTU.